Atsiveria naujos galimybės: mokama „TikTok“ reklama jau ir Lietuvoje

Lietuvoje ir kitose Baltijos šalyse pagaliau atsiveria ilgai laukta galimybė kurti mokamas „TikTok“ reklamas. Tai, be jokių abejonių, viena svarbiausių šių metų marketingo naujienų. Kuo socialinis tinklas „TikTok“ išsiskiria iš kitų? Kodėl verta jame reklamuotis ir ką reikia žinoti apie šį naują reklamos kanalą? 

Apie „Tik Tok“ 

„TikTok“ yra išskirtinė programėlė, skirta dalintis trumpo formato filmukais. Jos algoritmas unikalus ir itin greitai prisitaiko prie vartojamo turinio, todėl kiekvienas programėlės vartotojas gauna vis kitokią patirtį. Nors „TikTok“ niekada nėra oficialiai atskleidęs savo algoritmo veikimo principo, yra žinoma, kad vos įkėlus turinį į kanalą, jis pradedamas rodyti nedideliam kiekiui žmonių, kurių pomėgiai turėtų labiausiai atitikti. Jeigu žmonėms turinys patinka ir jie į jį reaguoja, „TikTok“ pradeda auditoriją plėsti – na, o kuo daugiau reakcijų sulaukia turinys, tuo plačiau jis bus matomas. Tokiu būdu susiformuoja tam tikras virusinis efektas, leidžiantis pasiekti tūkstančius ar net milijonus programėlės naudotojų. Šiuo metu „TikTok“ turi jau daugiau kaip 2 milijardus vartotojų visame pasaulyje ir neabejotinai praplės skaitmeninės reklamos galimybes Lietuvoje ir kitose Baltijos šalyse. 

Sparčiai augant programėlės populiarumui, vis daugiau prekių ženklų domisi „TikTok“ veikimu ir reklamos galimybėmis. Daugiausia galimybių iki šiol turėjo didžiosios Vakarų Europos ir Azijos rinkos, kuriose „TikTok“ jau spėjo įsitvirtinti tarp populiariausių, kasdien naudojamų socialinių tinklų. Testuoti reklamas Europoje platforma pradėjo 2020 metais, tad buvo tik laiko klausimas kada jas išvysime savo programėlėje. Lietuvoje „TikTok“ turi maždaug vieną milijoną vartotojų, Latvijoje apie 800 tūkstančių, Estijoje – 400 tūkstančių.

Kodėl verta išbandyti reklamą „TikTok“ platformoje?

Nors nuomonės apie „TikTok“ yra įvairios, iš tiesų šis tinklas gali pasiūlyti ne vieną naudą verslui:

  • Reklamų kaina. Lyginant su kitais socialiniais tinklais, pavyzdžiui, „Facebook“ ar „Instagram“, „TikTok“ reklamos gali būti pigesnės. Kampanijos šioje platformoje gali būti leidžiamos su mažesniu biudžetu, o tai suteikia galimybę daugiau eksperimentuoti su turiniu ir atrasti efektyviausias strategijas be didelių išlaidų. Be to, dėl aukšto įsitraukimo lygio, „TikTok“ reklamos gali suteikti ir didesnę investicijų grąžą.
  • Nuolat augantis naudotojų skaičius. „TikTok“ naudotojų bazė sparčiai auga visame pasaulyje ir pritraukia vartotojus iš įvairių demografinių grupių. Dėl šios priežasties, verslai turi galimybę pasiekti labai plačią ir įvairią auditoriją. 
  • Auditorijų filtravimas. „TikTok“ siūlo pažangias auditorijų filtravimo parinktis, leidžiančias pasiekti tikslinę auditoriją pagal pomėgius, demografinius duomenis, elgseną ir grotažymes. Auditorijų filtravimo naudojimas leidžia verslams geriau išnaudoti reklamos biudžetą, pasiekti norimus programėlės vartotojus ir didina reklamos efektyvumą. 
  • Įtraukiantis turinio formatas. Vaizdo įrašų formatas yra natūraliai įtraukiantis ir leidžia verlams kurti įdomų, interaktyvų turinį, skatinantį įvairiais būdais įsitraukti vartotojus – reaguoti, dalintis, komentuoti. Įtraukiantis ir įsimintinas turinys padeda didinti prekių ženklo atpažįstamumą ir kurti ryšį su auditorija. 

Kaip pasiruošti reklamai „TikTok“ tinkle?

Jei norite sulaukti sėkmės – teks pamiršti įprastas skaitmeninės reklamos taisykles, galiojančias kituose reklamos kanaluose. Nors „TikTok“ laikomas socialiniu tinklu, jį turėtumėte matyti labiau kaip turinio platformą. Pagrindinis „TikTok“ šūkis – įkvėpti kūrybiškumą ir atnešti džiaugsmą (ang. „Inspire Creativity and Bring Joy“). Žmonės naudojasi šiuo tinklu norėdami atsipalaiduoti, pasijuokti, pamatyti kažką aktualaus ir įdomaus. Kitaip tariant – gerai praleisti laiką. Būtent todėl, prekių ženklai čia turi kurti turinį, kuris sudomins, pralinksmins ir bus aktualus. 

„TikTok“ mokamų reklamų galimybės yra panašios į kitų socialinių tinklų – formatai, techninės savybės, aukciono principas, auditorijų segmentavimas, vizualinių sprendimų testavimas – viskas veikia labai panašiai. Vis dėlto, pats „TikTok“ teigia, kad sėkmė šiame tinkle labiausiai priklauso nuo kūrybinio sprendimo ir jo išpildymo. Manoma, kad nuo to priklauso apie 75% mokamų reklamų sėkmės. „TikTok“ garsėja virusiniu turiniu bei nuolat atsirandančiomis naujomis turinio tendencijomis (ang. trends). Suspėti į greitai kintančių tendencijų traukinį bus rimtas, tačiau itin svarbus iššūkis prekių ženklams, siekiantiems patraukti vartotojų dėmesį. Štai keli praktiniai patarimai, kurie padės sėkmingai įžengti į naująjį reklamos kanalą:

  • Išnaudokite garsų galią – pasitelkite „trendinančias“ dainas ir garsus, kad jus pamatytų daugiau žmonių. 
  • Pagrindinę savo žinutę ištransliuokite pradžioje.
  • Sugriaukite „ketvirtąją sieną“ ir įtraukite potencialius klientus į savo pasaulį – taip sustiprinsite ryšį su auditorija ir kursite gerą prekių ženklo reputaciją. 
  • Jei jūsų tikslinė auditorija vietinė – turinį kurkite tik gimtąja kalba.
  • Sekite naujausias tendencijas ir stenkitės kuo greičiau į jas sureaguoti. 
  • Išlaikykite savo kuriamą istoriją tikrą ir įdomią. 
  • Turinyje naudokite glaustą, aiškų ir informatyvų tekstą.
  • Įtraukite į turinį stiprų pasiūlymą arba CTA.

„TikTok“ atveria plačias skaitmeninės reklamos galimybes, kurias tiesiog būtina išbandyti. Tikimės, kad patarimai jums bus naudingi ir linkime sėkmės pradedant savo kelionę šiame tinkle. O jei jums kilo klausimų ar ieškote, kas pasirūpintų jūsų marketingo tikslais – pasikalbėkime! 

Pasidalinkite straipsniu

Taip pat skaitykite

Kaip įtraukti klientus į savo komunikaciją ir kuo tai naudinga?
Jei iki šiol nebuvote įtraukę klientų į savo komunikaciją – turėtumėte apsvarstyti tokią galimybę. Teatre tai vadinama ketvirtosios sienos griovimu,

Skaityti daugiau

Kolekcinės monetos internete: kokią įtaką pardavimams turi skaitmeninės rinkodaros įrankiai?
Pasaulyje vykstanti globalizacija skatina privačius verslus keltis į skaitmeninę erdvę ir atveria plėtros galimybes tarptautinėje rinkoje. Nors tai labiausiai liečia

Skaityti daugiau

B2B marketingo metiniai rodikliai: ką matuojame
Metiniai rodikliai ypač aktualūs B2B versluose, kur pardavimo procesai tęsiasi ilgiau, o marketingo priemonių indėlis sunkiau pamatuojamas. Pavyzdžiui, jei pardavimo

Skaityti daugiau