„Bet juk jūs pasinaudojote situacija, žmonių pažeidžiamumu!“ – dažnai pasigirsta kaltinimai, kai įmonės imasi kalbėti apie visuomenės skaudulius, spręsti su jais susijusias problemas ar įsteigia paramos fondą. Bet ar tikrai yra blogai išnaudoti situaciją? Galbūt tai veiksmingas būdas atkreipti dėmesį į svarbias problemas? Apžvelkime keletą tarptautinių reklaminių kampanijų pavyzdžių ir tai, kokią naudą jos atnešė.
Patagonia
Patagonia prekių ženklas savo reklamas ne kartą yra naudojęs ne tiek produktų pardavimui, kiek visuomenės sąmoningumo didinimui – rėmė aplinkosaugines iniciatyvas, protestavo prieš iškastinio kuro naudojimą, švietė apie užtvankų poveikį gamtai. Tokia strategija ne tik sustiprino prekės ženklo autentiškumą, bet ir padidino jo populiarumą visuomenėje.
Starbucks „EatQual“
Indijoje vykdyta Starbucks kampanija „EatQual“ kvietė mažinti socialinę atskirtį. Kampanijai buvo sukurti specialūs maisto produktai ir paslaugos, pritaikytos žmonėms su negalia, o vieša komunikacija skatino lygybę ir empatiją. Taip bendrovė pademonstravo savo socialinę atsakomybę ir stiprino klientų lojalumą.
Ariel „#ShareTheLoad“
Ariel prekės ženklas jau kelerius metus skatina lyčių lygybę, ragindamas šeimos narius tarpusavyje dalintis buities darbais. 2022 metais vykdyta „#ShareTheLoad“ kampanija sulaukė itin plataus palaikymo socialinėse medijose, nes puikiai atliepė visuomenės norą permąstyti tradicinius vaidmenis šeimoje.
„Ad Council“
„Ad Council“ pandemijos metu organizavo informacines kampanijas apie COVID-19 prevenciją ir vakcinacijos svarbą. Bendradarbiaudama su žinomais influenceriais ir medicinos ekspertais organizacija padėjo mažinti dezinformaciją ir stiprino visuomenės pasitikėjimą mokslu, tuo pat metu atskleisdama ir savo vertybes bei stiprindama įvaizdį visuomenėje.
„Red Nose Day“ ir „Walgreens“
Partnerystė tarp Red Nose Day ir Walgreens siekė mažinti vaikų skurdą. Kampanijos metu žmonės buvo kviečiami įsigyti raudoną nosį, kurios pajamos atiteko labdarai. Socialiniai tinklai ir influencerių įsitraukimas padėjo efektyviai skleisti žinią.
Šie sėkmingi pavyzdžiai rodo, kad reklama gali būti ne tik verslo įrankis, siekiant didinti savo žinomumą ir pardavimus, bet ir priemonė, atkreipianti dėmesį į visuomenei aktualias problemas bei skatinanti socialinius pokyčius.
Lietuviškas pavyzdys: Vitaresta
Mūsų agentūra tokį žaibiškos reakcijos faktorių išnaudojo pandemijos metu primindama apie labai svarbią, bet nuvertinamą ir dažnai net užmirštamą valytojo profesiją. Teikdami marketingo paslaugas valymo darbus vykdančiai įmonei „Vitaresta“, nuo pat bendradarbiavimo pradžios siekėme gerinti valytojo profesijos vertinimą. Pandemijos metu valymo darbų gerokai padaugėjo, o dažniausiai juos dirbantys vyresnio amžiaus darbuotojai – rizikos grupėje. Taigi, Vitarestos Facebook paskyroje paskelbėme įrašą, kuriame raginome prisidėti prie valymo specialistų komandos bei įvertinti jų darbą, kuris šiuo metu tapo gyvybiškai svarbus.
Įrašas sulaukė 700 paspaudimų „Patinka“ ir daugiau nei 100 pasidalinimų, o taip pat ir komentarų, kuriuose socialinio tinklo vartotojai, o tarp jų ir kitų valymo įmonių darbuotojai, išreiškė palaikymą ir pasidalino savo mintimis apie situaciją. Bet skaičiai čia nėra svarbiausia. Svarbu tai, kad Facebook įrašas sukėlė reakciją ir paskatino diskusiją.
Dar vienas žingsnis – užsakomieji straipsniai. 15min portale pasirodę straipsniai apie valymo įmonių kovą su COVID-19 taip pat sulaukė nemažai dėmesio. Straipsnyje „Kovoje su pandemija – tūkstančiai valymo sektoriaus darbuotojų“ problemomis bei įžvalgomis pasidalino ne tik Vitarestos, bet ir kitų valymo įmonių atstovai. O straipsnis „Dezinfekcija – svarbiausia misija užklupus koronavirusui“ per pusantros valandos sulaukė 3 tūkst. peržiūrų, kai įprastai tokia statistika matoma tik dienos pabaigoje.
Kuo tokios kampanijos gali būti naudingos įmonėms?
Verslai, viešai kalbantys apie svarbias problemas, tampa matomi ir vertinami. Vertybių komunikavimas ir socialiai atsakingi įmonių sprendimai padeda kurti emocinį ryšį su klientais ir skatinti jų lojalumą bei formuoti teigiamą įmonės įvaizdį visuomenėje. Žmonės nori palaikyti verslus, kurie ne tik parduoda produktus ar paslaugas, bet ir prisideda prie visuomenės gerovės. Gerai apgalvotos reklaminės kampanijos gali tapti tikru pokyčių varikliu, teikiančiu naudą ir verslui, ir visuomenei.