„Eurovizijos“ dainų konkursas – tai ne tik muzikinis renginys, bet ir puiki platforma įvaizdžio kūrimui, tarptautinio dėmesio pritraukimui ir kūrybiškai komunikacijai su tiksline auditorija. Kiekvienais metais konkurse pasirodo dešimtys skirtingų atlikėjų, tačiau tik nedidelė jų dalis iš tiesų įsimena ir tampa ryškiais kultūros reiškiniais. Kokius komunikacijos kanalus rinkosi 2025-ųjų Eurovizijos dalyviai ir kodėl?
Socialinis tinklas „Instagram“ jau senokai yra tapęs viena populiariausių konkurso dalyvių komunikacijos priemonių. Čia atlikėjai dalinasi vaizdais iš užkulisių, istorijomis apie tai, kaip buvo sukurtos jų dainos, interviu ištraukomis, nuotraukomis bei vaizdo įrašais su humoristiniais elementais ir momentais iš savo pasirodymų.
Švedijos atstovų šmaikštus, absurdiškas pasirodymas ir originali daina greitai virto socialinių tinklų meme’u. „Instagram“ naudotojai pradėjo šokti „saunos šokius“, o grupės paskyrose pasirodė dešimtys linksmų vaizdo įrašų iš pirties. KAJ čia aktyviai bendravo su savo auditorija dalindamiesi užkulisiais, gyvomis transliacijomis iš tikros pirties bei kviesdami gerbėjus prisijungti prie „Bastu Dance Challenge“. Jų humoro jausmas ir natūralus švediškas identitetas tapo puikiu „virusinės“ sėkmės pavyzdžiu.
Ispanijos atstovė Melody su daina „Esa Diva“ pakerėjo ne tik Europos, bet ir Lotynų Amerikos auditoriją. Vizualiai stiprus pasirodymas, kuriame ji pasirodė su įspūdingais, dramatiškais efektais, iškart tapo sensacija, kuria dalijosi tūkstančiai socialinių tinklų vartotojų. Melody dažnai tiesiogiai kalbėjosi su gerbėjais per „Instagram Live“, taip stiprindama emocinį ryšį.
Kodėl „Instagram“ tapo populiaria platforma atlikėjų marketingo komunikacijai?
Instagram turi daugiau nei 2 milijardus aktyvių naudotojų per mėnesį, o daugiau kaip 500 milijonų žmonių kasdien žiūri „Instagram Stories“. Ši platforma ypač stipri tarp vartotojų nuo 18 iki 34 metų – tai pagrindinė auditorija, kuri aktyviai seka muzikos atlikėjus ir dalyvauja internetiniuose iššūkiuose. Instagram Reels – trumpų vaizdo įrašų funkcija – leidžia pasiekti iki 40% daugiau peržiūrų nei įprasti įrašai. Be to, „Reels“ pasirodo ne tik sekėjams, bet ir plačiajai auditorijai per „Explore“ puslapį, todėl tai puiki priemonė auginti žinomumą. Dėl vizualinės estetikos, galimybės kurti įvaizdį formuojantį turinį ir integruoti įvairias interaktyvias funkcijas (pvz., apklausas, klausimų laukelius, balsavimus), Instagram tapo vertingu ir populiariu įrankiu atlikėjų komunikacijai.
TikTok
Estijos atstovas Tommy Cash „TikTok“ dalinosi daugybe vaizdo įrašų, išsiskiriančių savo keistais ir šmaikščiais scenarijais: vienur jį „suima“ italai už jo „Italiją įžeidžiančią“ dainą, kitur jis šoka ant „atsitiktinio praeivio“ jam ištiesto raudonojo kilimo ar geria espresso macchiato kavą su savo močiute jos virtuvėje. Neįprastas ir kartais kiek ekscentriškas turinys sulaukė milijonų vartotojų peržiūrų, tūkstančių komentarų ir pasidalinimų.
Italijos atstovas Lucio Corsi išsiskyrė savo glam roko stiliaus daina „Volevo Essere un Duro“, kuri, kaip teigia atlikėjas yra tarsi asmeninių ir visuomenės lūkesčių, susijusių su savęs vertinimu ir patyčiomis vaikystėje, apmąstymas. Ji tapo „TikTok“ tendencijos pradžia – programėlės naudotojai ėmė dalintis istorijomis apie nesaugumo jausmą, taip griaudami nepažeidžiamumo mitą. Daina tapo himnu tiems, kurie jaučiasi nevisaverčiai, kovoja su lūkesčių našta, ir tiems, kurie pasaulyje, aukštinančiame saugumą ir sėkmę, dažnai jaučiasi pažeidžiami ir susiduria su savo silpnybėmis.
Kodėl „TikTok“ tapo populiaria platforma atlikėjų marketingo komunikacijai?
„TikTok“ šiandien turi daugiau kaip 1,6 milijardo naudotojų visame pasaulyje, o vidutinis vieno naudotojo praleidžiamas laikas platformoje – net 95 minutės per dieną. Tai yra didžiausias vartotojų įsitraukimo rodiklis tarp visų socialinių tinklų. Skirtingai nei „Instagram“, „TikTok“ algoritmas veikia ne pagal tai, ką seki, o pagal tai, kas tave domina – todėl net nauji atlikėjai ar kūriniai gali greitai išpopuliarėti. Daugiau kaip 67% vartotojų teigia, kad būtent per TikTok atranda naują muziką. Dėl „duet“ ir „stitch“ funkcijų, vartotojai gali tiesiogiai reaguoti į atlikėjų turinį – tai skatina masinį dalijimąsi ir turinio perdirbimą. Daugybė hitų, kurie išpopuliarėjo šiame tinkle, užkopė į pasaulinius topus būtent dėl to, kad buvo įtraukti į šokių ar humoro tendencijas – tokia pati logika galioja ir Eurovizijos dalyvių komunikacijai.
Pasirodymo idėja ir žinutė
Nors socialiniai tinklai padeda greitai išplisti turiniui, ilgalaikė žinomumo strategija neįsivaizduojama be kryptingos istorijos arba storytelling’o.
Ispanės Melody stiprybė slypėjo ne tik muzikoje – savo daina ir komunikacija ji pasakojo istoriją apie moters jėgą, pasididžiavimą savo šaknimis ir kovą su stereotipais. Per spaudos konferencijas ir interviu ji nuolat pabrėžė moterų stiprybę ir kultūrinio identiteto svarbą. Tai rezonavo su Ispanijos ir tarptautine auditorija.
Suomijos atstovė Erika Vikman pateikė drąsų ir seksualų eurodance kūrinį „Ich Komme“. Daina, perteikianti geismo ir laisvės tematiką, sulaukė ypatingo dėmesio dėl provokuojančio pasirodymo ir vokalinio atlikimo. Erika žiniasklaidoje ir socialiniuose tinkluose yra itin atvira apie savo biseksualumą ir aktyviai dalyvauja LGBTQ+ bendruomenės veikloje. Prieš Eurovizijos konkursą ji dalyvavo ne viename queer bendruomenės renginyje, lankėsi klubuose ir festivaliuose. Tai padėjo atlikėjai įgyti ištikimą auditoriją, kuri noriai generavo turinį apie Erikos dainą ir pasirodymą socialiniuose tinkluose.
Estijos atstovas Tommy Cash žiniasklaidoje ne kartą minėjo, kad paviešinti dainą jį paskatino jo močiutė ir tai tapo savotišku naratyvo branduoliu. Tačiau didžiausio dėmesio jo daina susilaukė dėl skirtingų kalbų maišymo tekste ir kai kurių jame panaudotų frazių, kurios sukėlė sumaištį ir dalies klausytojų nepasitenkinimą Italijoje. Pasitelkęs itališko espresso, mafijos stereotipus ir ironiją, jis sulaukė ne tik žiūrovų dėmesio, bet ir reakcijų iš Italijos žiniasklaidos. Vėliau atlikėjas italų atsiprašė ir nuvykęs į šalį netgi dalino nemokamą kavą.
Kodėl pasirodymo žinutė tokia svarbi?
Aktuali pasirodymo žinutė ir gerai suplanuota kampanija leidžia atlikėjui įsitvirtinti kaip autoritetui ar reiškiniui – ji neapsiriboja tik matomumu, bet kuria pasitikėjimą, reputaciją, emocinį ryšį su auditorija ir padeda būti įtrauktam į svarbius kultūrinius ar socialinius kontekstus. Eurovizijos atlikėjai, investuojantys į tikslingą pasirodymo žinutės komunikaciją, dažnai sugeba reikšmingai išplėsti savo auditoriją ir likti aktualūs net pasibaigus konkursui.
2025 metų „Eurovizija“ dar kartą įrodė, kad sėkmingas pasirodymas šiame konkurse priklauso ne tik nuo muzikos kokybės, bet ir gebėjimo įtraukti auditoriją, kurti ryškų įvaizdį, naratyvą bei komunikuoti įvairiuose kanaluose. „Eurovizija“ jau tapo ne tik muzikos, bet ir kūrybiško marketingo scena – įdomu, kokius komunikacijos kanalus ir strategijas išvysime 2026-aisiais?