Reklamos išlaidų grąža (ROAS)
ROAS skaičiuoklė padeda įvertinti reklamos išlaidų grąžą – svarbų rodiklį, atspindintį mokamos reklamos efektyvumą.



Kas yra ROAS?
Reklamos išlaidų grąža (angl. ROAS) – tai pajamų suma, kurią įmonė sugeneruoja už kiekvieną reklamai išleistą dolerį. Kitaip tariant, ROAS matuoja reklamos išlaidų efektyvumą.
Kai verslas išbando naują reklamos kanalą kampanijai, jis gali lyginti ROAS skirtingais kampanijos etapais su kitais reklamos šaltiniais, siekdamas įvertinti jų efektyvumą ir nuspręsti, kuriuos kanalus verta naudoti ateityje.
Yra išskiriami trys tipai: Pagrindinis ROAS skaičiavimas išreiškiant procentais, tikslinio ROAS skaičiavimas bei maržos pagrindu skaičiuojamas ROAS.
Pagrindinis ROAS skaičiavimas išreiškiant procentais
Formulė: ROAS = (Sugeneruotos pajamos iš reklamos / Reklamos išlaidos) x 100 %
Pavyzdys: jei per mėnesį „Facebook“ reklamoms išleidote 1 000 Eur, o jūsų pajamos per tą patį laikotarpį siekė 3 000 Eur, ROAS apskaičiuojamas taip: (3 000 Eur / 1 000 Eur) × 100 = 3 × 100 = 300 % už kiekvieną reklamai išleistą dolerį.
Tačiau jei per tą patį mėnesį jūsų pajamos siekė tik 900 Eur, ROAS būtų:
(900 Eur / 1 000 Eur) × 100 = 0,9 × 100 = 90 %
Iš pirmo žvilgsnio 90 % gali atrodyti priimtina, tačiau neapsigaukite! ROAS mažesnis nei 100 % reiškia nuostolį.

Pasak Classy Llama, dauguma verslų, ypač e. komercijos įmonės, pasiekia pelningumo ribą, kai ROAS yra 800 % ar daugiau.
Mažesnis nei 400 % ROAS rodo, kad reikėtų peržiūrėti reklamos strategiją.
ROAS tarp 400 % ir 799 % gali vis dar užtikrinti pelną, jei atidžiai stebite veiklos išlaidas.
Norint priimti pagrįstus sprendimus, svarbu nuolat sekti šį rodiklį naudojantis ROAS skaičiuokle ir ieškoti optimizavimo galimybių.
Koks ROAS laikomas geru?
Remiantis mūsų ankstesniu pavyzdžiu, ar 300 % ROAS yra gera grąža? Atsakymas priklauso nuo aplinkybių.
300 % ROAS reiškia, kad iš reklamos kampanijos uždirbote 3 Eur už kiekvieną išleistą eurą. Tačiau jei iš šios sumos dar reikia padengti papildomas išlaidas, pvz., darbuotojų atlyginimus, pristatymo mokesčius ar mokėjimo operacijų mokesčius, pelno marža dar labiau sumažėja.
Nors skirtingos įmonės turi skirtingus reklamos ir rinkodaros kampanijų tikslus, dauguma jų siekia didinti pajamas ir pelną. Tai reiškia, kad norint apsaugoti savo grynąjį pelną, reikia numatyti tam tikrą saugumo ribą. Geras ROAS turėtų užtikrinti pelningumą net įskaičiavus paslėptas reklamos išlaidas, tokias kaip tiekėjų mokesčiai, komisiniai, operacijų mokesčiai ir kitos verslo veiklos išlaidos.
Kaip apskaičiuoti ROAS išreikštą procentais?
- Įveskite reklamos išlaidas – nurodykite reklamos kanalui skirtą biudžetą.
- Jei nežinote pajamų iš reklamos ar norite nustatyti ROAS tikslą, pasirinkite „Nežinau savo pajamų“. Kitu atveju užpildykite toliau nurodytus laukelius.
- Įveskite reklamos sugeneruotas pajamas – pateikite sumą, kurią uždirbote iš konkretaus reklamos šaltinio, kad gautumėte ROAS rezultatą.
- Norite sužinoti, koks yra lūžio taško ROAS? Paprasčiausiai įveskite 100 % į ROAS laukelį ir sužinosite, kokios reklamos pajamos reikalingos, kad pasiektumėte lūžio tašką.
- Norėdami palyginti ROI su ROAS, įveskite savo pelno maržą ROI skiltyje.
- ROAS = (Sugeneruotos pajamos iš reklamos / Reklamos išlaidos) x 100 %
Procentinė ROAS skaičiuoklė
Naudodamiesi ROAS skaičiuokle tiksliai įvertinsite reklamos efektyvumą ir priimsite pagrįstus sprendimus dėl reklamos strategijos.
Žinant tikslinį ROAS, galima nustatyti išmanią kainų siūlymo strategiją, siekiant didesnės konversijų vertės.
Tai padeda įvertinti reklamos kampanijų efektyvumą ir priimti duomenimis pagrįstus sprendimus.
ROAS optimizavimas leidžia ne tik padidinti konversijų skaičių, bet ir jų vertę, siekiant didesnio pelno.
Tikslinį ROAS galima nustatyti atskiroms kampanijoms, skelbimų grupėms, raktiniams žodžiams ar produktams, siekiant maksimalaus reklamos efektyvumo.
Kodėl svarbu apskaičiuoti tikslinį ROAS?
Naudodami tikslinio ROAS skaičiuoklę, galite priimti strateginius sprendimus, padėsiančius efektyviau paskirstyti reklamos biudžetą ir optimizuoti kampanijų pelningumą.
Kaip apskaičiuoti tikslinį ROAS?
- Nustatykite norimas pajamas iš reklamos. Tai yra suma, kurią tikitės sugeneruoti iš reklaminės kampanijos. Pavyzdžiui, jūsų tikslas – gauti 50 000 € pajamų.
- Nustatykite planuojamą reklamos biudžetą. Tai yra suma, kurią ketinate išleisti reklamai. Pavyzdžiui, reklamos biudžetas yra 10 000 €.
Įveskite duomenis į skaičiuoklę ir interpretuokite rezultatus. Jei tikslinis ROAS = 5, tai reiškia, kad kampanija turi sugeneruoti 5 € pajamų už kiekvieną išleistą 1 € reklamai.
Tikslinio ROAS skaičiuoklė
Ši skaičiuoklė padeda aiškiai įvertinti tikėtiną grąžą ir leidžia palyginti faktinius rezultatus su iš anksto nustatytais tikslais.


Maržos pagrindu skaičiuojamas ROAS
ROAS, skaičiuojamas pagal maržą (Profit ROAS), atspindi pelningumą. Tačiau realybėje kiekvienas verslas yra skirtingas – turi unikalias sąnaudas ir pastovias išlaidas. ROAS priklauso nuo pelno maržos (procentinės pajamų dalies, kuri virsta pelnu). Kad verslas išliktų, jis turi padengti daugybę fiksuotų išlaidų, tokių kaip:
- nuoma;
- gamybos kaštai;
- darbuotojų atlyginimai;
- siuntimas;
- draudimas;
- reklamos agentūros paslaugos.
Kaip apskaičiuoti Profit ROAS?
Kad pasiektumėte 100 % pelno, turite nustatyti, kiek kartų jūsų dabartinė pelno marža turi būti padauginta.
Pavyzdys:
Jūsų pelno marža yra 25 %.
Tuomet:
100 % = 25 % × (4)
Šiame pavyzdyje, pelno maržą reikia padauginti keturis kartus (4X), kad pasiektumėte 100 % pelno tikslą.
Tai reiškia, kad jūsų ROAS tikslas turėtų būti 400 % ir daugiau.
Paprasta taisyklė: kai nustatote dauginimo koeficientą (y), tiesiog paverskite jį triženkliu skaičiumi:
4X = 400 %
1.5X = 150 %
Profit ROAS skaičiuoklė
Ši skaičiuoklė padeda aiškiai įvertinti tikėtiną grąžą ir leidžia palyginti faktinius rezultatus su iš anksto nustatytais tikslais.
D.U.K.
- ROAS nėra vien tik apie tai, kiek pinigų uždirbate iš reklamos. Tai jūsų verslo „pulsas“.
- Kiti rodikliai, pvz., CTR (paspaudimų rodiklis), parodymai ar konversijų kaina, yra svarbūs, bet jie neparodo, kiek pajamų iš tikrųjų sugeneruoja reklama.
- Galbūt turite kampaniją, kuri pagal srautą atrodo silpna, tačiau ji atneša didžiausią pelną.
- Kita vertus, kampanija su daugybe paspaudimų gali būti finansiškai nuostolinga, jei konversijos kainuoja daugiau nei pardavimo vertė.
ROAS duomenys gali turėti milžinišką poveikį jūsų verslui. Lengva apskaičiuoti ROAS ir nustatyti stiprų ROAS tikslą, tačiau jį pasiekti nėra taip paprasta. Tai yra priežastis kodėl dauguma įmonių samdo PPC (Pay-Per-Click) reklamos agentūras, kurios:
- Analizuoja ir matuoja kampanijų duomenis
- Optimizuoja skelbimus pagal ROAS
- Strategiškai paskirsto reklamos biudžetą
- Prekių ženklo žinomumas
Jei esate naujas prekių ženklas, jūsų ROAS greičiausiai bus žemesnis, nei rinkoje jau įsitvirtinusių dalyvių. Laikui bėgant, stiprėjantis prekės ženklo žinomumas gali padidinti ir reklamos efektyvumą. - Reklamos tipas ir kanalas
- Jei naudojate banerines reklamas, ROAS gali būti žemesnis, nes vartotojai rečiau spaudžia tokius skelbimus. Tačiau jie gali prisidėti prie prekių ženklo žinomumo didinimo.
- Paieškos reklama ar socialinių tinklų reklamos dažnai duoda geresnius rezultatus, nes jos suteikia galimybę pasiekti tikslinę auditoriją ir nerodyti reklamos tiems, kam ji neaktuali. jos labiau pritaikytos auditorijos ketinimams.
- Nepavykusios kampanijos
Jei esate įsitvirtinę naujoje rinkoje, bet jūsų ROAS nukrenta žemiau 300 %, verta peržiūrėti auditorijos taikymą, pridėti naujų reklamų ir optimizuoti kampaniją, kad maksimaliai išnaudotumėte savo reklamos biudžetą. - Klientų atsiliepimai
Teigiami atsiliepimai gali padidinti vartotojų pasitikėjimą ir skatinti pirkimą, o neigiami – sumažinti konversijų rodiklius ir ROAS. - Produktų ar paslaugų aprašymai ir vizualai
Aiškūs, išsamūs aprašymai ir aukštos kokybės nuotraukos bei vaizdo įrašai gali pagerinti pirkėjų sprendimus ir padidinti konversijas. - Produkto kaina
Jei jūsų produktas yra per brangus arba neatitinka rinkos lūkesčių, vartotojai gali atsisakyti pirkti, o tai mažins jūsų ROAS. Konkurencinga kainodara gali padėti pasiekti geresnius rezultatus.


Pasikalbam!
Drauge galime rasti tinkamiausią sprendimą.