Marketingas yra nuolat besikeičianti sritis, ir šiuo metu viena svarbiausių tendencijų, kuriai reikia skirti ypatingą dėmesį, yra hiperpersonalizacija. Tai pažangus rinkodaros metodas, leidžiantis verslams ne tik geriau pažinti savo klientus, bet ir teikti jiems itin pritaikytą turinį. Nors personalizacija jau seniai tapo svarbiu marketingo elementu, hiperpersonalizacija žengia žingsniu toliau, link dar labiau suasmenintos vartotojo patirties.
Kuo hiperpersonalizacija skiriasi nuo personalizacijos ir kodėl ji tokia svarbi?
Jūsų klientai nori jaustis ypatingi, išskirtiniai, asmeniškai aptarnaujami, matomi ir girdimi. Personalizacija buvo reikšmingas žingsnis klientų patirties gerinimo kelyje ir šiais laikais jau nebėra klausimo personalizuoti ar ne. Tačiau tendencijos greitai kinta ir norėdami sukurti įtraukiantį, išskirtinį pojūtį savo auditorijai turėsite pakilti į dar aukštesnį lygį – pasitelkti hiperpersonalizaciją.
Tradicinė personalizacija dažniausiai remiasi baziniais duomenimis, tokiais kaip vartotojo amžius, lytis, lokacija ar ankstesni pirkimai. Pavyzdžiui, el. parduotuvės gali siūlyti produktus, atitinkančius vartotojo pirkimo istoriją ar demografinius duomenis. Tuo tarpu hiperpersonalizacijai naudojama ne tik bendro pobūdžio informacija, bet ir realiu laiku gaunami duomenys, tokie kaip naršymo istorija, vartotojo elgsenos modeliai, vietos informacija, netgi oro sąlygos ar kiti kontekstualūs veiksniai.
Pavyzdžiui, jei vartotojas naršo internete apie lauko drabužius, dirbtinis intelektas gali sukurti jam specialų pasiūlymą, atsižvelgiant į vartotojo buvimo vietą ir ten prognozuojamas oro sąlygas. Tokiu būdu vartotojas gauna informaciją, kuri ne tik atitinka jo interesus, bet ir yra aktuali būtent tuo laikotarpiu.
Puikus hiperpersonalizacijos pavyzdys gali būti ir daugelio naudojami išmanieji laikrodžiai, kuriais galima sekti savo kūno rodiklius, miego trukmę, aktyvumą ir daugybę kitų duomenų. Kuo daugiau informacijos laikrodis surenka – tuo tikslesnės ir labiau suasmenintos tampa jo funkcijos bei pateikiamos įžvalgos, o tai yra svarbu vartotojui.

Kaip šį metodą taiko didieji prekių ženklai?
Pasaulyje jau egzistuoja ne vienas pavyzdys, kaip hiperpersonalizaciją galima efektyviai pritaikyti savo veikloje. Pavyzdžiui, Netflix, analizuodamas individualią žiūrėjimo istoriją, reitingus, paieškos duomenis, naudojamus įrenginius ir kitus elgesio signalus, personalizuoja kiekvieno naudotojo pagrindinį puslapį ir rekomenduoja itin suasmenintą turinį. Šį metodą savo turinio rekomendacijoms pasitelkia ir Spotify – „Discover Weekly“, „Daylist“ ir kiti suasmeninti grojaraščiai yra puikūs hiperpersonifikacijos pavyzdžiai.
Šio metodo taikymo pavyzdžių netrūksta ir Lietuvoje – didieji prekybos tinklai, remdamiesi duomenimis apie klientų pirkimo įpročius, savo lojalumo programėlėse siūlo asmeniškai pritaikytus prekių pasiūlymus.

Kodėl verslams verta investuoti į hiperpersonalizaciją?
Hiperpersonalizacija gali suteikti mažiems ir dideliems verslams reikšmingų pranašumų, pradedant geresne vartotojų patirtimi ir jų lojalumu, baigiant didesniu kokybiškų konversijų skaičiumi. Šis metodas leidžia sukurti tikslinius pasiūlymus ir komunikaciją, taip gerinant bendrą marketingo veiksmų efektyvumą. Pakalbėkime apie hiperpersonalizacijos naudas plačiau:
- Didesnis vartotojų įsitraukimas. Kuo labiau personalizuotas turinys, tuo didesnė tikimybė, kad vartotojas į jį reaguos. Statistika rodo, kad personalizuoti el. pašto laiškai turi 29 % didesnį atidarymo rodiklį ir 41 % didesnį paspaudimų dažnį nei bendriniai el. laiškai. Hiperpersonalizacija leidžia pasiekti dar geresnius rezultatus, nes vartotojas gauna ne tik jam svarbią informaciją, bet ir tokią, kuri yra aktuali jo dabartiniams poreikiams bei situacijai.

- Geresni konversijų rodikliai. Hiperpersonalizacija gali žymiai padidinti konversijų rodiklius, nes vartotojai gauna itin suasmenintus tikslinius pasiūlymus, atliepiančius jų poreikius ir lūkesčius, o tai didina tikimybę, kad jie atliks pirkimą.
- Didesnis klientų lojalumas. Įsivaizduokite, kad nuėjus į vietinę parduotuvę ar kavinę, kurioje esate nuolatinis lankytojas, darbuotojai jus atpažįsta ir žino, koks produktas ar gėrimas yra jūsų mėgstamiausias dar prieš jums jį užsisakant. Jei esate tai patyrę tikriausiai sutiksite, kad asmeninio ryšio su klientu užmezgimas didina jo pasitenkinimą ir skatina lojalumą. Klientas, nuolat gaudamas jam pritaikytą ir aktualų turinį, jaučiasi suprastas ir vertinamas. O lojalūs klientai neretai savo noru tampa tokio prekių ženklo ambasadoriais, rekomenduodami jo paslaugas ar produktus kitiems.
- Konkurencinis pranašumas. Hiperpersonalizavimas leidžia išsiskirti iš konkurentų, kurie vis dar naudoja tradicinį auditorijos segmentavimą ir personalizaciją. Šį metodą naudojantis verslas gali vartotojui pasiūlyti tai kas aktualu būtent jam ir tiksliausiai atliepia jo poreikius. (Informaciją apie tai, kaip taikyti hiperpersonalizaciją rasite kitame skyriuje).
- Efektyvesnis reklamos biudžeto naudojimas. Hiperpersonalizacija leidžia verslams nukreipti reklamas į tikslinius vartotojus, kurie yra labiausiai linkę įsigyti produktus ar paslaugas, todėl reklamos biudžetas naudojamas efektyviau.
- Išsamesni duomenys ir įžvalgos. Informacija, surinkta pasitelkus hiperpersonalizaciją, gali atskleisti daugybę naudingų įžvalgų apie tikslinius klientus, kuriomis remiantis galima kurti dar efektyvesnes marketingo strategijas.
Gerosios praktikos, kurias galite pritaikyti savo versle:
- Sukurkite vientisą kliento profilį: vieningas kiekvieno kliento paveikslas visuose jūsų naudojamuose kanaluose ir sistemose yra pagrindas sėkmingai hiperpersonalizacijai. Čia gali pagelbėti klientų duomenų platformos (CDP) – programinės įrangos, leidžiančios sujungti skirtingų įrankių duomenis ir sukurti vieną centralizuotą klientų duomenų bazę. Turėdami vieną centralizuotą duomenų šaltinį galite patogiai kurti itin tikslingas rinkodaros strategijas ir personalizuotas vartotojo patirtis.
- Sutelkite dėmesį į didžiausią vertę kuriančias sritis: užuot bandę suasmeninti viską iš karto, pirmiausia įvertinkite, kokiose srityse hiperpersonalizacija galėtų turėti didžiausią poveikį. Tai gali būti produktų ar paslaugų rekomendacijos, internetinės svetainės patirtys, mobiliųjų programėlių funkcijos, el. pašto rinkodaros kampanijos ar kiti svarbūs sąlyčio su klientu taškai. Pradėdami nuo prioritetinių sričių, galėsite stebėti hiperpersonalizacijos naudą ir palaipsniui jos taikymą plėsti.
- Pasitelkite dirbtinį intelektą ir mašininį mokymąsi: hiperpersonalizacijai reikalingi didžiuliai duomenų kiekiai ir nuolatinė jų analizė, todėl DI ir mašininis mokymasis tampa nepakeičiamu įrankiu. Dirbtinis intelektas gali analizuoti didelius duomenų rinkinius, automatizuoti klientų segmentavimą, prognozuoti vartotojų elgseną ir nuolat tobulinti suasmeninimo strategijas pasitelkdamas mokymąsi. Kaip jūs geriau pažįstate savo klientus su kiekviena sąveika, taip ir DI gilina supratimą apie duomenis ir teikia vis tikslesnes rekomendacijas.
- Užtikrinkite vientisą patirtį visuose kanaluose: hiperpersonalizacija turi veikti sklandžiai visuose kanaluose – nuo interneto svetainės ir mobiliosios programėlės iki el. laiškų, reklamų ar klientų aptarnavimo. Sistema ir procesai turėtų užtikrinti vientisą ir nuoseklią patirtį nepriklausomai nuo to, kur klientas sąveikauja su jūsų prekių ženklu.
- Derinkite automatizaciją su žmogiškuoju įsitraukimu: nors procesų automatizavimas ir DI sprendimai yra nepaprastai naudingi, jie neturėtų visiškai pakeisti žmogaus įžvalgų. Realūs žmonės gali pastebėti niuansus, kurių DI nepastebi ir neįvertina, todėl svarbu užtikrinti pusiausvyrą tarp automatizacijos ir žmogaus įsikišimo.
- Būkite skaidrūs ir orientuoti į klientą: pasitikėjimą kuria aiškus ir sąžiningas duomenų naudojimas. Klientams turi būti aišku, kaip renkami ir naudojami jų duomenys hiperpersonalizacijai. Atvirai komunikuokite apie privatumo politiką ir leiskite vartotojams patiems valdyti savo patirties nustatymus.
- Nuolat eksperimentuokite, matuokite ir optimizuokite: hiperpersonalizacija yra dinamiškas procesas, todėl svarbu nuolat testuoti ir optimizuoti savo strategijas. Naudokite A / B testavimą ir kitus metodus, kad išsiaiškintumėte, kurie pritaikyti pasiūlymai veikia geriausiai, ir atitinkamai koreguokite savo kampanijas.
Raktas į sėkmę
Apibendrinant, hiperpersonalizacija jau tapo vienu svarbiausių marketingo pagrindų. Ji ne tik padeda pagerinti vartotojo patirtį, bet ir leidžia verslams pasiekti geresnių rezultatų, efektyviau valdyti išteklius ir didinti klientų lojalumą. Tiems, kurie nori būti žingsniu priekyje, šis metodas gali tapti raktu į sėkmę.
Turite klausimų? O gal ieškote, kas pasirūpins jūsų marketingo poreikiais? Pasikalbėkime!